Pintem fulles?



Acostumo a pintar i dibuixar a casa, a l’habitació que he convertit en estudi. Un dia que feia molt bon temps, vaig decidir variar i anar amb els meus dos fills al parc. La idea era dibuixar relaxadament el que ens vingués de gust assentats sobre la gespa.

Una petita variació ens va portar a descobrir noves possibilitats sorprenents

Portàvem una motxilla amb tot el necessari, llapis, colors, retoladors, i el més important fulls de paper. De seguida vam trobar una zona molt agradable sota l’ombra d’un arbre on vam seure.

Cadascú anava dibuixant el que volia, però el meu fill petit estava una mica incòmode ja que no tenia cap superfície prou dura i llisa sobre la que posar el paper per dibuixar. Al cap d’una estona em vaig sorprendre en veure’l pintant sobre les fulles, però no les fulles de paper sinó literalment sobre les fulles dels arbres que hi havien caigudes al nostre voltant.


Semblava una idea esbojarrada, però en realitat aquelles fulles tenien unes característiques ideals per dibuixar. Eren seques i lleugerament gruixudes, a més tenien un costat setinat. Desconec quin és el nom de l’arbre que dona aquest tipus de fulles, però segur que hi han moltes altres especies d’arbre que també permeten dibuixar sobre les seves fulles.

Certament, era una idea esbojarrada, però tots tres vam començar a explorar les possibilitats d’aquesta nova superfície per dibuixar.


El meu fill gran escrivia missatges i bromes sobre les fulles i les deixava en mig del passeig per què les veies la gent. En canvi, el meu fill petit aprofitava les formes i textures de la fulla per dibuixar paisatges o el que li suggerien les textures i imperfeccions de la fulla. Ens ho vam passar molt be i el que va començar com una broma, va omplir la tarda de divertiment.


Et convido a que provis tu també aquesta experiència per explorar la imaginació i les possibilitats creatives.

Ah, recorda no arrencar fulles dels arbres, utilitza només fulles caigudes, que al estar seques van millor ;)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Com dibuixar un cos humà proporcionat (home) 1

Tipus de peus

Com crear una figura articulada

Com dibuixar un cos femení proporcionat (dona) 1

Com dibuixar un cap de front