Gargot màgic



Durant una època el meu fill gran jugava a bàsquet i havia d’acompanyar-lo als entrenaments. Així que, dos dies a la setmana, per la tarda recollia als meus dos fills de l’escola i sortíem directament cap al pavelló en autobús.

Mentre ell jugava a bàsquet, el meu fill petit i jo ens quedàvem esperant a les grades veient els entrenaments. Al principi li portava joguines i diferents jocs. Amb el temps, vaig descobrir que el que més li agradava era quan portava una llibreta i uns retoladors, en ella fèiem jocs i dibuixos junts.


Avui et proposo un dels divertits exercicis que ens vam inventar, es diu “El gargot màgic”:

És un joc per desenvolupar la imaginació, i consisteix en que un participant fa un gargot lliure sobre un paper. L’altre ha de continuar pintant un dibuix sobre el mateix paper, a partir del que li suggereixi el gargot (pot girar el paper per buscar l'orientació més convenient).



D’alguna manera es tracte d’obrir les possibilitats i descobrir el què hi ha amagat darrere unes línies aparentment desordenades. Salvant les distàncies, em recorda el que va pensar Miquel Àngel en crear la famosa escultura de “El David”; “Davant el bloc de marbre, el David ja estava a dins, l’únic que he fet és treure el que sobrava”.



El meu fill petit no s'ha volgut perdre jugar al "gargot màgic", aquí teniu unes genials transformacions que ha sabut trobar d'un "gelat" i d'un "gat":



Amb “El gargot màgic”, els resultats son del tot sorprenents i només estan limitats per la imaginació de l’autor. Si vols fer una variant d’aquest exercici, també pots inventar Dibuixos a partir de números i lletres.

Que et diverteixis!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Com dibuixar un cos humà proporcionat (home) 1

Tipus de peus

Com crear una figura articulada

Com dibuixar un cos femení proporcionat (dona) 1

Com dibuixar un cap de front