Riu a Baix

Una ruta per gaudir al costat del riuLlobregat

Seguir el curs d'un riu ajuda a entendre el cicle de la vida, ja que existeix un paral·lelisme entre un RIU i la VIDA. El riu acostuma a iniciar-se amb desbocada vivacitat que poc a poc aprèn a utilitzar amb intenció. Més tard, gràcies a la força del seu cabal aconsegueix mostrar-se esplendorós mentre viatge segur superant tots els obstacles, cada corba és una experiència més que l’enriqueix i a la vegada l’asserena. Proper al final del seu camí es mou amb calma, com prenent-se temps per comprendre totes les intenses experiències viscudes. Finalment, quan es fon amb el mar abandona definitivament la seva identitat per passar a formar part d’una cosa més gran i poder començar de nou el cicle.

Igualment hi ha un paral·lelisme entre un RIU i CÓRRER, per això córrer al costat d’un riu és especial. Sentir l’energia de l’aigua en constant moviment, i tu, com si fossis una gota d’aigua més corres seguint amb harmonia el seu curs, formant part d’aquest llarg viatge fins el mar.

Per tant, també ha d’existir un paral·lelisme entre CÓRRER i la VIDA

Tota aquesta explicació em serveix per suggerir-te un repte nou que tot corredor del Baix Llobregat o no, ha d’haver experimentat com a mínim algun cop a la seva vida, es diu “Riu a Baix” i consisteix en córrer al costat del riu Llobregat resseguint el seu curs fins a la desembocadura.

M’agrada el nom de “Riu a Baix”, defineix molt be en què consisteix aquesta aventura ja que justament es tracte de córrer riu a baix. El nom situa clarament que és a la comarca del Baix Llobregat. Com a fet curiós, en català la paraula “riu” també te el sentit de “riure”, sinònim d’estar a gust, de gaudir, com quan imagines un projecte i el fas realitat, en definitiva de ser feliç amb el que fas. Així que el nom de la ruta una mica ve a dir de manera reduïda “gaudeix al Baix Llobregat”.
L'anagrama simbolitza un riu amb dos afluents que el fan gran i una fletxa que indica direcció. A la vegada, la corba que formen els dos afluents representa un "somriure" i la fletxa amb direcció descendent "a baix", així el logotip és com un jeroglífic que qui coneix la ruta sap desxifrar.
Aquí tens un enllaç per descarregar-te el logotip Riu a Baix si ho desitges:

T’animes a travessar corrent de nord a sud la comarca
del Baix Llobregat, tal i com fa el riuLlobregat?

Qualsevol punt del riu pot ser bo per començar, de forma que la distància s’ajusti a la teva capacitat (El Prat, Cornellà, Sant Boi, Molins de Rei, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, etc.), l’important és que la meta sigui el mar on desemboca el riu i que gaudeixis corrent al seu costat.

Jo et proposo començar en un pont emblemàtic que creua per sobre el riuLlobregat, és el Pont del Diable de Martorell. Pots arribar en cotxe, però tractant-se d’un recorregut només d’anada, la millor opció és el transport públic:

Les estacions queden a pocs minuts a peu del punt de sortida de la ruta, que te un total de 31,7 quilòmetres força planers. El 90% del recorregut transcorre per pista de terra, amb algun petit tram més pedregós (sobretot al principi), i un 10% restant d’asfalt.
Tota la ruta es manté al costat del riu a excepció dels 3 quilòmetres finals en que s’allunya una mica de la desembocadura ja que és zona protegida. Tot i així el recorregut finalitza molt a prop, a la platja del Prat, així que el premi pot ser un merescut bany al Mediterrani!

Una bona idea és que quedis amb amics o familiars a la platjadel Prat (final del recorregut) a l’hora que tinguis prevista l’arribada a meta, de manera que portin begudes, pica-pica, etc., així podreu celebrar junts la superació del repte. A més podràs tornar a casa amb ells en el seu vehicle. Les altres opcions que tens son l'autobús o a peu (5 km.) fins al Prat, on hi ha servei de transport públic).

He aconseguit fer la ruta “Riu a Baix”, amb un temps de 3 hores justes. Realitzada amb les sabatillesminimalistes Merrell “Trailglove” i acompanyat del meu fill gran que anava en bicicleta.

Tot i que la ruta és molt evident, aquí tens una petita ressenya de tot el recorregut:

Recorregut: 31,7 km
Desnivell pujada: 228 m.
Desnivell Baixada: 304 m.
Punt més elevat: 60 m.
Dificultat: Mitjana

Inici: Pont del Diable, Martorell (Arc romà)

Final: Mar Mediterrani (Platja del Prat)

Recorregut:
Comença al costat esquerre del riu (mirant direcció mar), en el Pont delDiable de Martorell, just al costat de l’arc romà, neix un camí que baixa directament cap el riu.

Al final de la baixada, el camí es transforma en una pista més ample i pedregosa. Uns pocs quilòmetres més endavant passaràs per sota dels monumentals ponts de l’Autovia A-2, i l’Autopista AP-7.

Sobre el quilòmetre 4, tens l’opció d’escollir entre seguir pel marge esquerre del riu o just després de la segona vegada que passes per sota el pont de l’AP-7, agafar una passarel·la de vianants que et portarà fins al marge dret del riu (les dues opcions son bones per gaudir de la fauna i vegetació de la zona).

Segueix sempre al costat del riu, cap al quilòmetre 8, un cop deixis enrere el poble de Sant Andreude la Barca, veuràs com la riera de Rubí s’incorpora per l’esquerre al riu Llobregat.

Al quilòmetre 10, a l’alçada de Pallejà, hi ha una altre passarel·la de vianants on tens l’opció de canviar de marge del riu. En aquesta zona del recorregut, es van succeint llargues rectes que van sumant quilòmetres. Passaràs a prop del poble de Molins de Rei, aquí el riu fa un petit però bonic salt d’aigua. Després d'uns quants quilòmetres més endavant arribaràs a Sant Boi (quilòmetre 20), on el riu fa una gran corba i tornes a tenir l’opció de canviar de costat del riu. A partir d’aquest punt t’aconsello si no ho has fet abans que segueixis pel costat dret del riu.

Pocs quilòmetres més endavant arribaràs a l'alçada de Cornellà on també hi ha un pont per creuar. Cap al quilòmetre 25 t'endinsaràs en una zona força industrialitzada, on el riu torna a girar mentre la ruta voreja prop del poble del Prat de Llobregat.

Passaràs per sota de diversos ponts que creuen el riu, l’últim és de recent construcció i molt espectacular ja que és un pont suspès amb cables que el sustenten a través de dos grans arcs blancs units en el centre. Tu segueix recte al costat del riu un parell de quilòmetres més, fins a trobar l’entrada de la reserva natural del delta del Llobregat, ja s’intueix que estàs molt a prop del mar, aquí has de girar a la dreta per una pista asfaltada molt recta.

El final es comença a intuir, Els avions volen a poca alçada, senyal inequívoca que ets a prop de l’aeroport. Més o menys un quilòmetre més endavant trobaràs una rotonda, tu segueix recta direcció les platges del Prat (carril bici). Aniràs vorejant les pistes d’aterratge de l’aeroport fins una nova rotonda, on giraràs 90 graus en direcció sud (portes ja 30 quilòmetres de recorregut!). Aquí, una recta de baixada desemboca en un túnel en corba que passa per sota d’una de les pistes d’aterratge de l’aeroport. A la sortida del túnel ja veuràs la platja, només et resten 500 metros per aconseguir completar la ruta! Finalment travessa la sorra de la platja i arribaràs al mar Mediterrani! el repte està aconseguit!

El riuLlobregat, un bon lloc per córrer!

Entrades populars d'aquest blog

Com dibuixar un cos humà proporcionat (home) 1

Tipus de peus

Com crear una figura articulada

Com dibuixar un cos femení proporcionat (dona) 1

Com dibuixar un cap de front