Construir La llibertat



La llibertat és un component essencial per a experimentar felicitat, però certament és molt difícil de definir. Una bona aproximació és una que diu que és la capacitat que te l’home d’escollir les seves cadenes.

Però per a la llibertat cal prepara-se, perquè la llibertat no significa res per a un ocell que no sap volar.

Aquí tens un conte per reflexionar sobre la llibertat, no se qui és l’autor però m’agrada i el vull compartir:

"A on vas?"
Un grup d'ocells volaven en forma de "V", creuaven el cel en formació quan a un núvol que compartia el mateix cel se li va encendre la curiositat i va voler saber on es dirigien i quins plans tenien.
Va esperar a creuar-se en el seu camí i amb delicadesa, sense molestar ni entorpir la marxa, que endevinava seria important, es va apropar acuradament a l'últim ocell d’una de les branques de la "V" i li va preguntar amb dolçor:

– Diguem benvolgut ocell, si es pot saber i pots dir-m'ho, on us dirigiu en un vol tan recte i tan llarg, i què aneu a fer allí?

L'ocell, sense deixar de volar al ritme dels seus companys, va contestar:

– Ai si jo ho sabés! però no tinc ni idea. Jo no faig més que seguir al company que em precedeix. Vaig on ell va, i volo cap a on ell vola. Pregunta-li a ell. Ell ho sabrà.

El núvol es va avançar una mica, fins a aconseguir posar-se a l’altura de l'ocell anterior i en preguntar-li va rebre la mateixa resposta. Així va anar passant d'un ocell a un altre i d'una branca de la "V" a l'altra, sense aconseguir satisfer la seva curiositat. Tots deien que ells no ho sabien i que preguntés als altres, que ells ho sabrien. Però cap sabia res. Cadascun seguia al que tenia davant, sense preguntar-se més, i no podien donar resposta.

La curiositat del núvol augmentava per moments i no li va quedar més remei
que dirigir-se a l'ocell del vèrtex de la "V", encara a risc de molestar-ho i
de distreure’l de la seva important tasca de líder del grup. Es va disculpar doncs, i li va preguntar on anava amb tots aquells companys que li seguien. L'ocell guia li va contestar:

– Què més voldria jo que saber-ho! No tinc ni idea d'on anem però tots aquests em vénen empenyent per darrere i no tinc més remei que seguir volant, encara que sense saber on em porten. Ells ho sabran! Pregunta-li-ho a ells!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Com dibuixar un cos humà proporcionat (home) 1

Tipus de peus

Com crear una figura articulada

Com dibuixar un cos femení proporcionat (dona) 1

Com dibuixar un cap de front