"Con un seis y un cuatro..."

Recordo quant era petit, com el dibuix poc a poc es va convertir en la forma de fer realitat molts dels meus desitjos. Si anhelava participar en el Paris-Dakar, només em tenia que dibuixar a dins d'un tot terreny en mig del desert, si em volia convertir en un tipus atractiu només em tenia que dibuixar vestit amb roba elegant, envoltat de noies lleugeres de roba..., si volia viure aventures només em tenia que dibuixar pujant al cim d'alguna muntanya.
Mirant tots aquells dibuixos podia recuperar un munt de sensacions i experiències increïbles per poder sentir-les novament.
El que vull dir és que el dibuix sempre s'ha d'afrontar com un plaer, una oportunitat per jugar amb les formes, els colors i la realitat oblidant-se del temps.

Si els tutorials que pots trobar en aquest blog et semblen massa complicats o farragosos, pensa que sempre existeixen formes més senzilles per arribar al mateix lloc.
Posem per exemple, el tutorial sobre "Com dibuixar un cap de perfil". Fa molts anys, quant anava a l'escola, els companys em deien: “Con un seis y un cuatro la cara de tu retrato”. Encara que sembli una broma està relacionat amb les il·lusions òptiques, i certament és la manera més senzilla que conec de realitzar un cap de perfil. Un "sis" i un "quatre" quasi tothom te capacitat per a fer-ho.

Et convido a que provis de dibuixar diferents personatges només a partir d'un "sis" i un "quatre" i que gaudeixis d'aquest “divertimento”.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Com dibuixar un cos humà proporcionat (home) 1

Tipus de peus

Com crear una figura articulada

Com dibuixar un cos femení proporcionat (dona) 1

Com dibuixar un cap de front